Jóga fajták

Gerincjóga

A gerincjóga egy modern mozgásforma, ami a jóga mozgásrendszerét használja arra, hogy a test izomzatát, ízületi- és idegrendszerét kiegyensúlyozza. A mai rohanó világunkban a testi problémák, gerincferdülés és egyéb testi deformitások, beszűkült ízületi mozgások szinte mindennapossá váltak. A lassú, tudatos mozdulatok segítenek a figyelmet befelé fordítani, megérteni a test működését. A nyújtó és erősítő jóga ászanák segítségével közelebb vinni a testet az egészséges állapotához. A tudatos légzés segíti lecsillapítani az állandó zakatoló elmét így segítve az idegrendszert egy nyugodtabb és kiegyensúlyozottabb állapotba.

Zsófi kedden és csütörtökön 16:30-kor vár szeretettel, Renáta szerdán 18:15-kor!

Dinamikus jóga

A Dinamikus jóga egy modern mozgásforma, amelyben az ősi jóga mozdulatok a mai ember igényeihez mérten szerepelnek. Manapság a zsúfolt, rohanó világunkban nagy szükség van egy olyan mozgásformára is, ami visszavezet az alapokhoz. Elvesztettük rugalmasságunkat és a mindennapi stressztől feszültekké és ingerlékenyekké váltunk.

A Dinamikus jógafoglalkozás lényege, hogy helyreállítsuk a testünk harmóniáját, rugalmasságát. Oldjuk a feszültséget és megtanuljuk a külvilágra fókuszált figyelmünket újra befelé fordítani. Ezáltal ráhangolódunk saját belső terünkre és helyreállítjuk annak egyensúlyát. A statikusabb jógaórákhoz képest, a gyorsabb, dinamikusabb óra lehetővé teszi, hogy azok is élvezzék a foglalkozásokat, akiknek eddig nehezére esett az elcsendesülés és lassúnak, vontatottnak érezték a gyakorlást.

Zsófi kedden és csütörtökön 18:15-kor vár szeretettel!

JógaMIX

JógaMIX órám jellemzői:  Dinamikus jóga alapú óra, ahol az áramlásé a főszerep.

A JógaMIX elnevezést én találtam ki, mert a saját stílusomra formálva jelennek meg benne a vinyasa flow, dinamikus jóga, hatha jóga, tibeti jóga, astanga, jin jóga elemek is. Mindenből egy kicsi, és pont ez adja az összhangot, a teljességet, és az egyediségét.

Mindezek segítségével érdekes, sokszínű, de semmiképpen sem átlagos órát kapunk.

Óráim összetettek, melyekben helyet kap a relaxáció, jógafilozófia is a testedzés mellett, klasszikus jóga funkcionálisabb keretben.

A dinamikus jóga áramló jellege, változatossága lehetőséged ad speciális, célzott témájú órákra is, mint pl.: alakformáló jóga, stresszoldó jóga, stb…

Linda hétfőn 16:30-kor és 18:10-kor vár szeretettel!

3D jóga

A 3D yoga óra úgy van felépítve mint mindegyik más csoportos óra, van bemelegítés, fő rész és nyújtás a végén. A gyakorlatokat a tér három síkjában, a test mindhárom oldalára végezzük, tehát elülső, oldalsó és hátsó mozgásláncokat használunk. Az óra során a Napüdvözletet kombináljuk különböző ászanákkal, fokozatosság elvét betartva, tehát a könnyebb gyakorlatoktól haladunk a nehezebbek felé, a dinamikustól a statikusig. Az órának van egy flow hangulata, tehát a gyakorlatok szoros láncban követik egymást, nincs megszakítás. A légzés folyamatos, a mozgáshoz igazított. A cél a gerinc átmozgatása, alsó végtag illetve a törzsizmok erősítése, egyensúlyi helyzetek gyakorlása, valamint nyújtó és lazító hatású gyakorlatok alkalmazása.

Eszter szeretettel vár szerdán 18:15-kor és pénteken  16:30-kor!

Yin-yang jóga

A yin jóga a Nyugaton ismertebb dinamikus jógával szemben ősi kínai gyökerekhez nyúl vissza és a női, passzív, befogadó minőséget képviseli. A yin gyakorlás során különböző meridiánokat stimulálunk, az óra témájától függően. Megtanít befelé figyelni, elmerülni a mozdulatlanságban, megfigyelni a belső csendességünket. A yin jógaórán az ászanákat hosszú ideig tartjuk ki, 3-5, akár 10 percig. A pózokat erőlködés nélkül, a passzív energiákkal hozzuk létre, ezáltal a szöveteket a legmélyebb szinten gyógyítjuk, juttatjuk el hozzájuk a friss energiát.

A yin jógát bárki végezheti, aki szeretne jobban elmélyülni a jóga passzív gyakorlásában és nagyobb hangsúlyt szeretne fektetni az izmok nyújtására.

A yin-yang jógán az óra első fele dinamikus, aktív gyakorlás, majd a második felében passzív, nyugtató, befelé figyelő ászanák következnek. A dinamikus gyakorlás során termelt hőt és energiát a passzív ászanák segítségével eljuttatjuk a sejtek legmélyéig.

Ahogy az univerzum egyensúlya a yin-yang energiákból áll, testünk és egész lényünk is hasonlóan működik; ha valamelyik téren többlet, vagy hiány keletkezik, ott az egyensúly felborul és fizikai, lelki problémákat okozhat. Ezen egyensúlytalanságok oldására alkalmas a yin jóga; helyreállítjuk az egyensúlyt és megtanulunk figyelni testünk jelzéseire.

Ági vár szeretettel csütörtök 18:15-kor!

Jóga Flow

Cseri Eszti vagyok, az általam vezetett Jóga Flow jóga órákra jellemző a gyakorlatiasság, a tudatoság és jelenlét. A jóga számomra nem csak testmozgás és mutatványok sorozata. Sokkal inkább az utat tartom lényegesnek, az Utat, mely önmagunk középpontja felé visz, és amely kiterjeszti a tudatosságunkat. A gyakorlatokon keresztül a jógáról szerzett tapasztalataimat adom át, hogy a test megfigyelésével a tudat elcsendesítésével utak nyílnak meg bennünk az önismeret felé, önmagunk elfogadása felé.

„Ép testben ép lélek”. Szemléletem szerint fontos, hogy testünk, amit erre az életre “járműként” kaptunk, minél tovább szolgáljon minket. A jógán keresztül olyan önismeretre és azáltal tudásra tehetünk szert ami  az egészséges életvitelhez, tartáshoz és életmódhoz vezet minket. Életünk minden folyamatát támogatja.  Számomra ‘az Élet a Mozgás’, így fontos, hogy minél tovább legyen egészséges, mozgékony maradjon a testünk. Erre a jóga kiváló lehetőséget nyújt. Minden részünket át kell mozgatnunk minden nap, ezzel tudunk hozzájárulni testi és lelki egészségünk fenntartásához. A jóga további lépcsőfokainak eléréséhez is egészséges, rugalmas, erős test jelenti az alapot.

Óráim ráhangolódással kezdődnek, hogy megérkezhessünk a napi feladatok pörgéséből az itt és mostba. Majd áramló,dinamikus gyakorlatokkal mozgatjuk át a testet, az óra végén pedig pihentető relaxációval töltődünk fel. Az óráim vallási és spirituális irányvonalaktól függetlenek, ugyanakkor nagyobb hangsúlyt helyezek a tartásjavításra, a gyakorlatok helyes kivitelezésére.

Szerdánként 17:30-kor várlak szeretettel!

Rehabilitációs dinamikus jóga

Neked ajánlott ez a típusú óra, ha a közelmúltban szültél, vagy drasztikus fizikai, érzelmi esetleg más típusú  változáson mentél át, és nem sikerült harmóniába kerülnöd a helyzettel, vagy ha csak szeretnél  egyensúlyba kerülni magaddal, a nőiségeddel.

Kinga vár szerettetel hétfőn 10:00-kor!

Magánterápiás jóga

Egyéni óra keretében személyre szabott terápiás gyakorlatsor állítódik fel, a tapasztalatokat, érzeteket részletesen átbeszéljük minden alkalommal, értelmezzük. Feltérképezzük a problémás területeket, majd a megfelelő fizikai és mentális gyakorlatokkal kezeljük.

Kinga vár szerettetel hétfőn 11:15-kor!

Szenior jóga

A kor előrehaladtával, a rendszeres mozgás hiányával és a helytelen táplálkozással kialakuló időskori problémák még nem adnak okot arra, hogy feladjuk. Van lehetőség még idősebb korban is, hogy az ember aktív maradjon a jóga segítségével!

A lassú mozdulatok növelik a test tudatot, ellazítják a feszült izmokat, tágítják a beszűkült ízületi mozgástartományokat. A tudatos lassú légzés csökkenti a vérnyomást, jó hatással van az emésztésre és az idegrendszerre!

Az órát a személyes igényeket is szem előtt tartva a résztvevőkre alakítjuk, hogy mindenki megtapasztalhassa a testi korlátait és azt lassan odafigyelve tudja változtatni, növelni. így elkerülve a sérülés veszélyeit.

Zsófi vár szeretettel kedden és csütörtökön 10:00-kor!

Baba-mama jóga

(kisbabás 6 hetestől – 10 hónapos korig)

Baba-mama jóga, ahol mindketten egyaránt fontosak vagytok: babamasszázs segíti a kötődés elmélyítését, míg a közös gyakorlás, utánzás az együttműködést. Babád idegrendszerért és mozgáskoordinációját fejlesztő játékos gyakorlatok (ölbeli játékok, hintáztatások, gördítések, mondókák) mellett, saját tested regenerálása és energetizálása (célzott erősítő, nyújtó és légző gyakorlatok, illetve gátizomtorna) is kellő teret kap.

A kisbabás korosztály behatárolásában leginkább a babák aktivitása a meghatározó. Ha már helyváltoztatásra is képes babád, akkor lehet, hogy kevésbé izgalmas számára a kisbabás bemelegítő masszázs :). Tapasztaljátok meg!

Hogyan épül fel a foglalkozás?

Az óra rövid ráhangolódással kezdődik, majd a bemelegítő babamasszázs, illetve a mama bemelegítése. Mindezt az „anyaidő” követi, közben a babák megpihennek, szemlélődnek, esetleg utánozzák mamájukat vagy bekapcsolódnak a gyakorlásba. Majd közös játékos gyakorlás következik, légző gyakorlat, gátizomtorna, végül relaxáció zárja az órát.

Mit érdemes még tudnod?

Kisbabás foglalkozásra már 6 hetes kortól hozhatod a babádat, azonban, ha császármetszéssel szültél javasolt inkább csak a 8-10. héttől bekapcsolódnod. (Orvosod tanácsát mindenképpen kérd ki előtte!) Az óra közben babádat igénye szerint megszoptathatod, tisztába teheted. Ha éppen aludni szeretne, hagyhatod pihenni, addig is élvezve a magadra fordított időt!

Mit hozz magaddal?

A babádnak kis plédet, textilpelust, esetleg kedvenc játékát, hogy otthonosabban érezze magát. Innivaló, mindkettőtöknek. Kényelmes ruházat a közös gyakorláshoz, valamint pulóver és zokni – hogy a relaxáció alatt se fázzál!

Kriszta vár szeretettel csütörtökön  10:30

Gyermekjóga

Miért jó a gyermekjóga?

Mert testi, lelki és szellemi „örömlét“ a gyermek mindennapjaiban:
– megerősödik izomzata, megismeri testét és annak működését;
– immunrendszere és idegrendszere is erősödik;
– megtanul csendben lenni, önmagára figyelni, ellazulni;
– megtanul helyesen, tudatosan lélegezni, ami segíti a betegségek megelőzésében is;
– érzelmi intelligenciája fejlődik: felismeri, megéli, kifejezi, kezeli érzelmeit, így félelmeit és szorongásait is;
– belső világához közelebb kerül, nő az önbizalma és a kitartása;
– koncentráltabbá, tudatosabbá válik;
– agyféltekéket harmonizáló gyakorlatok által könnyebben megküzd majd a tanulási nehézségekkel;
– megtapasztalhatja önmagát és megtanulhatja hogyan működjön jól párban és csapatban egyaránt.

Mi történik az ovijógán?

Az óvodások lételeme a mese, akárcsak a játék és a mozgás. Ezt alapul véve az ovis jóga egy drámajátékba bújtatott mozgásfejlesztés. Az ősi jóga gyakorlatokból kiindulva, állatok és növények bőrébe burkolódzva zajlik a játék, az oktató mutatja a gyakorlatokat, szövi a mese szálát, mondókákkal, dalokkal tarkítva, a gyerekek utánozzák, és aktív szereplőivé válnak a történetnek, miközben megélik, kiélik belső feszültségeiket is.

Mi történik az sulijógán?

Mese helyett egy adott témára (jeles napok, ünnepek, testi, lelki fejlődést segítő) épül fel az óra. Cél a gerinc egészségének megőrzése, a helytelen tartás és abból fakadó problémák javítása, a figyelem fejlesztése, a tudatosítás. Több figyelmet kap a feszültségoldás, relaxáció képessége, illetve a koncentrációs készség és egyensúlyérzék fejlesztése, hogy a gyermekek az iskola diktálta feszes tempóval és feladatokkal is könnyedén megbirkózzanak.

Mindkét korosztály foglalkozásainak felépítése egy megszokott rendben zajlik: elhelyezkedés, köszöntés, bemelegítés, nyújtó, hajlító gyakorlatok, sorozatok, helyes testtartást elősegítő gyakorlatok, állatutánzó nagymozgások, végtagszétválasztó, keresztező gyakorlatok, idegrendszer érését elősegítő gyakorlatok, gurulások, forgások, ugrások, relaxáció, légzőgyakorlatok, koncentráció-, figyelem összpontosító gyakorlatok, nagymozgásos játékok, érzelmi intelligenciát fejlesztő játékok, befejezés.
A foglalkozások Csíki Mariann, óvodapedagógus, gyermekjóga oktató, a Gyermekeink Mozgásáért Egyesület elnöke módszerén alapszanak.
Kriszta várja szeretettel péntekenként a 4-6 éves korú ovisokat  16 órától, a 7-10 éves korú sulisokat  17 órától a Síva terembe! Az első alkalom ingyenes!

Láthatatlan jóga

Az óráim célja a test és lélek harmonikus egységének megteremtése, hiszen ép testben ép lélek!

MI A LÁT(HAT)ATLAN JÓGA?

Csendes, lassan áramlós Vinyasa alapú relaxáló jóga óra, melyet bekötött szemmel és nyitott szívvel végzünk. A stresszoldó óra középpontjában az elmélyedés és a befelé figyelés áll, így megtanuljuk összehangolni a testet az érzékeinkkel. A szemünk bekötésével, vagyis a legfőbb érzékszervünk kiiktatásával többi érzékszervünk működése kiélesedik, és könnyebben át tudjuk érezni légzésünket és teljességében megélni a jelen pillanatot.

Lát(hat)atlan jóga gyakorlása fejleszti az intuíciódat, az egyensúly érzékedet és koncentrációs képességedet, fokozza a türelmed, kitartásod és önfegyelmed, valamint elmélyíti az önismeretedet és testtudatodat.

A gyakorlatsor egyszerű, alapvető jóga pozíciókra (ászanákra) épül, így az óra tökéletes bármilyen korosztályú és gyakorlati szinttel rendelkező, kíváncsi és bátor ember számára. Minimális jóga ismeret jól jöhet, de nem feltétlenül szükséges, azonban az órára hozz magaddal egy sötét (nem átlátszó) kendőt vagy sálat.

Mozogj kevesebbet, csinálj mégis többet! Kapcsold ki a robot-pilótát és gyere élni! Kösd be a szemed és vesd le a gátlásaidat! Gyere játszani a mozgó meditáció és vizuális töprengés gyümölcsöző birodalmába!

Egy kihívásokkal teli, de fantasztikus élmény vár a Lát(hat)atlan jóga világában.

Helga vár szeretettel 2-3 hetente szombaton a meghirdetette esemény szerint.

Aviva torna

Mit jelent az AVIVA- torna?
Röviden összefoglalva: a nők segítése.

Az AVIVA-torna lényege:
A speciális gyakorlatok hatására a fokozott vérkeringés több hormont, oxigént visz a szervekbe. Ennek eredményeként indul meg a gyógyulási folyamat, a hormonális egyensúly helyreállása.

A módszer célja:
a mestruáció késésének megakadályozása,
rendszeres havi ciklus elérése,
fájdalmak, görcsök megszüntetése,
fogamzáskészség növelése,
a kismamák szervezetének egyensúlyban tartása
a változókor tünetmentes megélése

 Az alábbi problémák esetén különösen javasolt:
mestruációs zavaroknál (túl hosszú vagy túl rövid, túl sok vérzés, görcsök esetén)
fogamzóképesség növelésére
cisztáknál,miómáknál                                                                                                                                                                                                pajzsmirigy problémák esetén
klimax és inkontinencia tüneteinek fennállásánál
oszteoporózisnál és hormonális súlytöbbletnél
kismamáknak: terhestorna, szülés utáni regeneráló torna

Az egészséget, a hormonok helyes működését támogató egyszerű és rövidített gyakorlatok betanulása, ovulációt elősegítő gyakorlatok, a hormonális egyensúly megtartását elősegítő gyakorlatsorok.
Javasolt várandósoknak vagy szülés után állóknak, inkontinencia megelőzésére és kezelésére, illetve változó kori tünetek enyhítésére is.

Szülés utáni regeneráló torna

A babavárás 9 hónapja alatt a női test nagy változáson megy keresztül. A csont- és izomrendszer, a különböző tartószalagok a nagy súlygyarapodás miatt meggyengülnek. Kifejezetten nagy terhelés nehezedik a gátizmokra, a medenceizmokra, a has- és hátizmokra. Egyes izmok megnyúlnak, egyes izmok megrövidülnek.

A szülés alatt a test izomzata további terhelésnek van kitéve (gát igénybevétele, császármetszés).

Mikor a baba megérkezik, a vele való teendők (emelgetés, hordozgatás, szoptatás) tovább gyengítik az anyai szervezet izomzatát.

Feltétlenül szüksége van a mamának teste regenerálására, hogy megszünjenek esetleges problémái (előre esett has, gátizomgyengeség-inkontinencia, hüvelyi renyheség, hátfájás). Ezek a problémák később is felléphetnek, ha a szülés után nem került sor az izmok erősítésére.

A szülés utáni torna a gátizomzat mélyizmainak, a medence, a törzs izomzatának (has-hát) célzott megerősítésére irányul elsősorban. Az óra magába foglalja az AVIVA-torna szülés utáni speciális gyakorlatait is.

A tornát a szülés utáni 6 hetes orvosi kontroll után lehet elkezdeni, ha minden rendben van, és a baba 1 éves koráig ajánlott végezni.

Marcsi vár szeretettel  szerdán 16:00 vagy 17:00-kor és pénteken 18:15-kor !

Kapcsolat: Galai Marcsi +36 70 705 3304 | vitalistornak@gmail.com | www.vitalistornak.hu

Várandós torna

A várandós tornáról röviden: miért jó NEKEM és a BABÁMNAK?
A S4Life torna kismamáknak nem csak enyhíti a fájdalmakat, hanem segít felkészülni az áldott állapotra, a szülésre, illetve a szülés utáni gyors regenerálódásra. A mozgás jótékony hatása a kismamán (csökkenti a császármetszés esélyét) és a magzaton is kimutatható, hiszen a testmozgás javítja oxigénellátását.
Tanulmányok igazolják, hogy a mérsékelt intenzitású és terjedelmű torna sok előnnyel jár a várandós anyuka és a baba számára is. A rendszeres fizikai aktivitást végző állapotos hölgyek körében kevesebb a terhesség alatt jelentkező magas vérnyomás és cukorbetegség. Kevésbé alakulnak ki visszértágulatok és mozgásszervi panaszok (pl. hátfájdalmak), pszichés állapot stabilizálódik.

Mikor kezdhetem el?
A várandós torna betöltött 12. hetes kortól kezdhető el – orvosi engedéllyel – és végezhető egészen a szülésig.

Mivel készüljek a várandós torna órára?
A várandós torna órához csak kényelmes pamut ruhára, jó sport melltartóra, orvosi engedélyre, folyadékra és a bejelentkezés alapján megküldött kérdőív kitöltésére van szükség.

Mi történik a várandós tornán?
Elsősorban mozgást, aktivitást viszünk a hétköznapokba, persze az állapotunknak megfelelő keretek között. Keringés fokozással kezdjük az órát, majd tonizáljuk az izmokat, lazítunk, feltöltődünk, enyhítjük a terhesség okozta derék és hátfájdalmakat. Találkozunk más kismamákkal, akikkel megoszthatjuk tapasztalatainkat, tippjeinket és tanulhatunk egymástól. A tornát zokniban végezzük.

Noémi által vezetett 60 perces foglalkozások hétfőn és pénteken 17:00  Ganésa terem