Jóga fajták

Gerincjóga

A gerincjóga egy modern mozgásforma, ami a jóga mozgásrendszerét használja arra, hogy a test izomzatát, ízületi- és idegrendszerét kiegyensúlyozza. A mai rohanó világunkban a testi problémák, gerincferdülés és egyéb testi deformitások, beszűkült ízületi mozgások szinte mindennapossá váltak. A lassú, tudatos mozdulatok segítenek a figyelmet befelé fordítani, megérteni a test működését. A nyújtó és erősítő jóga ászanák segítségével közelebb vinni a testet az egészséges állapotához. A tudatos légzés segíti lecsillapítani az állandó zakatoló elmét így segítve az idegrendszert egy nyugodtabb és kiegyensúlyozottabb állapotba.

Zsófi kedden és csütörtökön 16:30-kor vár szeretettel, Renáta szerdán 18:15-kor!

JógaMIX

JógaMIX órám jellemzői:  Dinamikus jóga alapú óra, ahol az áramlásé a főszerep.

A JógaMIX elnevezést én találtam ki, mert a saját stílusomra formálva jelennek meg benne a vinyasa flow, dinamikus jóga, hatha jóga, tibeti jóga, astanga, jin jóga elemek is. Mindenből egy kicsi, és pont ez adja az összhangot, a teljességet, és az egyediségét.

Mindezek segítségével érdekes, sokszínű, de semmiképpen sem átlagos órát kapunk.

Óráim összetettek, melyekben helyet kap a relaxáció, jógafilozófia is a testedzés mellett, klasszikus jóga funkcionálisabb keretben.

A dinamikus jóga áramló jellege, változatossága lehetőséged ad speciális, célzott témájú órákra is, mint pl.: alakformáló jóga, stresszoldó jóga, stb…

Linda hétfőn 16:30-kor és 18:10-kor vár szeretettel!

3D jóga

A 3D yoga óra úgy van felépítve mint mindegyik más csoportos óra, van bemelegítés, fő rész és nyújtás a végén. A gyakorlatokat a tér három síkjában, a test mindhárom oldalára végezzük, tehát elülső, oldalsó és hátsó mozgásláncokat használunk. Az óra során a Napüdvözletet kombináljuk különböző ászanákkal, fokozatosság elvét betartva, tehát a könnyebb gyakorlatoktól haladunk a nehezebbek felé, a dinamikustól a statikusig. Az órának van egy flow hangulata, tehát a gyakorlatok szoros láncban követik egymást, nincs megszakítás. A légzés folyamatos, a mozgáshoz igazított. A cél a gerinc átmozgatása, alsó végtag illetve a törzsizmok erősítése, egyensúlyi helyzetek gyakorlása, valamint nyújtó és lazító hatású gyakorlatok alkalmazása.

Eszter szeretettel vár szerdán 18:15-kor és pénteken  16:30-kor!

Spoiler title

A csakrák olyan energiaközpontok a testünkben, amelyek komolyan befolyásolják a szervezet minden szintű(fizikai, energetikai és mentális)működését. A fizikai testben minden csakrának megfelelő helyen egy-egy szimpatikus ideggóc és egy belső elválasztású mirigy található. A megfelelő sorrendben összeállított jógagyakorkatok finoman elkezdik ráhangolni a csakrákat a megfelelő frekvenciákra és ez által egy összehangoltabb, harmónikusabb működést hoznak létre a testben.Ha azt érzed, hogy szét vagy esve, nem vagy otthon a testedben, vagy már esetleg fizikai szintű problémáid vannak, netán problémáid vannak a hormonokkal(pl.adrenalin, kortizol,ösztrogén, progeszterol, inzulin, glukagon, stb.) akkor ez a dinamikus óra segítehet.
Az óra felépítése: • 15-20 perc ráhangolódás, bemelegítés
•55-60 perc dinamikus gyakorlás
•10-15 perc csakraharmonizáló relaxáció.

Szenior jóga

A kor előrehaladtával, a rendszeres mozgás hiányával és a helytelen táplálkozással kialakuló időskori problémák még nem adnak okot arra, hogy feladjuk. Van lehetőség még idősebb korban is, hogy az ember aktív maradjon a jóga segítségével!

A lassú mozdulatok növelik a test tudatot, ellazítják a feszült izmokat, tágítják a beszűkült ízületi mozgástartományokat. A tudatos lassú légzés csökkenti a vérnyomást, jó hatással van az emésztésre és az idegrendszerre!

Az órát a személyes igényeket is szem előtt tartva a résztvevőkre alakítjuk, hogy mindenki megtapasztalhassa a testi korlátait és azt lassan odafigyelve tudja változtatni, növelni. így elkerülve a sérülés veszélyeit.

Zsófi vár szeretettel kedden és csütörtökön 10:00-kor!

Baba-mama jóga

(kisbabás 6 hetestől – 10 hónapos korig)

Baba-mama jóga, ahol mindketten egyaránt fontosak vagytok: babamasszázs segíti a kötődés elmélyítését, míg a közös gyakorlás, utánzás az együttműködést. Babád idegrendszerért és mozgáskoordinációját fejlesztő játékos gyakorlatok (ölbeli játékok, hintáztatások, gördítések, mondókák) mellett, saját tested regenerálása és energetizálása (célzott erősítő, nyújtó és légző gyakorlatok, illetve gátizomtorna) is kellő teret kap.

A kisbabás korosztály behatárolásában leginkább a babák aktivitása a meghatározó. Ha már helyváltoztatásra is képes babád, akkor lehet, hogy kevésbé izgalmas számára a kisbabás bemelegítő masszázs :). Tapasztaljátok meg!

Hogyan épül fel a foglalkozás?

Az óra rövid ráhangolódással kezdődik, majd a bemelegítő babamasszázs, illetve a mama bemelegítése. Mindezt az „anyaidő” követi, közben a babák megpihennek, szemlélődnek, esetleg utánozzák mamájukat vagy bekapcsolódnak a gyakorlásba. Majd közös játékos gyakorlás következik, légző gyakorlat, gátizomtorna, végül relaxáció zárja az órát.

Mit érdemes még tudnod?

Kisbabás foglalkozásra már 6 hetes kortól hozhatod a babádat, azonban, ha császármetszéssel szültél javasolt inkább csak a 8-10. héttől bekapcsolódnod. (Orvosod tanácsát mindenképpen kérd ki előtte!) Az óra közben babádat igénye szerint megszoptathatod, tisztába teheted. Ha éppen aludni szeretne, hagyhatod pihenni, addig is élvezve a magadra fordított időt!

Mit hozz magaddal?

A babádnak kis plédet, textilpelust, esetleg kedvenc játékát, hogy otthonosabban érezze magát. Innivaló, mindkettőtöknek. Kényelmes ruházat a közös gyakorláshoz, valamint pulóver és zokni – hogy a relaxáció alatt se fázzál!

Kriszta vár szeretettel csütörtökön  10:30

Gyermekjóga

Miért jó a gyermekjóga?

Mert testi, lelki és szellemi „örömlét“ a gyermek mindennapjaiban:
– megerősödik izomzata, megismeri testét és annak működését;
– immunrendszere és idegrendszere is erősödik;
– megtanul csendben lenni, önmagára figyelni, ellazulni;
– megtanul helyesen, tudatosan lélegezni, ami segíti a betegségek megelőzésében is;
– érzelmi intelligenciája fejlődik: felismeri, megéli, kifejezi, kezeli érzelmeit, így félelmeit és szorongásait is;
– belső világához közelebb kerül, nő az önbizalma és a kitartása;
– koncentráltabbá, tudatosabbá válik;
– agyféltekéket harmonizáló gyakorlatok által könnyebben megküzd majd a tanulási nehézségekkel;
– megtapasztalhatja önmagát és megtanulhatja hogyan működjön jól párban és csapatban egyaránt.

Mi történik az ovijógán?

Az óvodások lételeme a mese, akárcsak a játék és a mozgás. Ezt alapul véve az ovis jóga egy drámajátékba bújtatott mozgásfejlesztés. Az ősi jóga gyakorlatokból kiindulva, állatok és növények bőrébe burkolódzva zajlik a játék, az oktató mutatja a gyakorlatokat, szövi a mese szálát, mondókákkal, dalokkal tarkítva, a gyerekek utánozzák, és aktív szereplőivé válnak a történetnek, miközben megélik, kiélik belső feszültségeiket is.

Mi történik az sulijógán?

Mese helyett egy adott témára (jeles napok, ünnepek, testi, lelki fejlődést segítő) épül fel az óra. Cél a gerinc egészségének megőrzése, a helytelen tartás és abból fakadó problémák javítása, a figyelem fejlesztése, a tudatosítás. Több figyelmet kap a feszültségoldás, relaxáció képessége, illetve a koncentrációs készség és egyensúlyérzék fejlesztése, hogy a gyermekek az iskola diktálta feszes tempóval és feladatokkal is könnyedén megbirkózzanak.

Mindkét korosztály foglalkozásainak felépítése egy megszokott rendben zajlik: elhelyezkedés, köszöntés, bemelegítés, nyújtó, hajlító gyakorlatok, sorozatok, helyes testtartást elősegítő gyakorlatok, állatutánzó nagymozgások, végtagszétválasztó, keresztező gyakorlatok, idegrendszer érését elősegítő gyakorlatok, gurulások, forgások, ugrások, relaxáció, légzőgyakorlatok, koncentráció-, figyelem összpontosító gyakorlatok, nagymozgásos játékok, érzelmi intelligenciát fejlesztő játékok, befejezés.
A foglalkozások Csíki Mariann, óvodapedagógus, gyermekjóga oktató, a Gyermekeink Mozgásáért Egyesület elnöke módszerén alapszanak.
Kriszta várja szeretettel péntekenként a 4-6 éves korú ovisokat  16 órától, a 7-10 éves korú sulisokat  17 órától a Síva terembe! Az első alkalom ingyenes!

Aviva torna

Mit jelent az AVIVA- torna?
Röviden összefoglalva: a nők segítése.

Az AVIVA-torna lényege:
A speciális gyakorlatok hatására a fokozott vérkeringés több hormont, oxigént visz a szervekbe. Ennek eredményeként indul meg a gyógyulási folyamat, a hormonális egyensúly helyreállása.

A módszer célja:
a mestruáció késésének megakadályozása,
rendszeres havi ciklus elérése,
fájdalmak, görcsök megszüntetése,
fogamzáskészség növelése,
a kismamák szervezetének egyensúlyban tartása
a változókor tünetmentes megélése

 Az alábbi problémák esetén különösen javasolt:
mestruációs zavaroknál (túl hosszú vagy túl rövid, túl sok vérzés, görcsök esetén)
fogamzóképesség növelésére
cisztáknál,miómáknál                                                                                                                                                                                                pajzsmirigy problémák esetén
klimax és inkontinencia tüneteinek fennállásánál
oszteoporózisnál és hormonális súlytöbbletnél
kismamáknak: terhestorna, szülés utáni regeneráló torna

Az egészséget, a hormonok helyes működését támogató egyszerű és rövidített gyakorlatok betanulása, ovulációt elősegítő gyakorlatok, a hormonális egyensúly megtartását elősegítő gyakorlatsorok.
Javasolt várandósoknak vagy szülés után állóknak, inkontinencia megelőzésére és kezelésére, illetve változó kori tünetek enyhítésére is.

Szülés utáni regeneráló torna

A babavárás 9 hónapja alatt a női test nagy változáson megy keresztül. A csont- és izomrendszer, a különböző tartószalagok a nagy súlygyarapodás miatt meggyengülnek. Kifejezetten nagy terhelés nehezedik a gátizmokra, a medenceizmokra, a has- és hátizmokra. Egyes izmok megnyúlnak, egyes izmok megrövidülnek.

A szülés alatt a test izomzata további terhelésnek van kitéve (gát igénybevétele, császármetszés).

Mikor a baba megérkezik, a vele való teendők (emelgetés, hordozgatás, szoptatás) tovább gyengítik az anyai szervezet izomzatát.

Feltétlenül szüksége van a mamának teste regenerálására, hogy megszünjenek esetleges problémái (előre esett has, gátizomgyengeség-inkontinencia, hüvelyi renyheség, hátfájás). Ezek a problémák később is felléphetnek, ha a szülés után nem került sor az izmok erősítésére.

A szülés utáni torna a gátizomzat mélyizmainak, a medence, a törzs izomzatának (has-hát) célzott megerősítésére irányul elsősorban. Az óra magába foglalja az AVIVA-torna szülés utáni speciális gyakorlatait is.

A tornát a szülés utáni 6 hetes orvosi kontroll után lehet elkezdeni, ha minden rendben van, és a baba 1 éves koráig ajánlott végezni.

Marcsi vár szeretettel  szerdán 16:00 vagy 17:00-kor és pénteken 18:15-kor !

Kapcsolat: Galai Marcsi +36 70 705 3304 | vitalistornak@gmail.com | www.vitalistornak.hu

Baba-mama pilates

Baba nélkül is érkezhetnek az anyukák, és nyugodtan hozháthatják gyermeküket is 1-1,5 éves korig, ez leginkább attól függ, hogy a gyermek mennyire mozgékony, szaladgálós, az édesanyának mennyire köti le a figyelmét.

Az órák 60 percesek, kérlek érkezz annyi idővel korábban, ami neked szükséges ahhoz, hogy felkészülj a tornára. Számítsd bele a baba öltöztetéséi idejét is! Popntosan igyekszünk kezdeni. Az órát bemelegítéssel és a baba bemelegítésével kezdjük. Aztán változó arányú és különféle törzset átmozgató, majd egyensúlygyakorlatokat végzünk és utána komolyabb erősítéseket. És természetesen hasizom regeneráló és core azaz mély tartóizmokat erősítő gyakorlatokat is. Közben meg-megpihenünk és játszunk a babáinkkal. Az órát egy nyújtással, levezetéssel zárjuk. Érkezz abban vagy hozz magaddal kényelmes tornára alkalmas öltözéket, cipő nem szükséges. A babádnak is legyen kényelmes. Hozz magatoknak törölközőt, textilpelenkát, plédet, attól függően, hogy a babád az életkorát tekintve mit igényel. Nyugodtan hozz neki csörgő, színes, vidám játékokat.

Baba-mama pilates ára: 2000 Ft/ alkalom

Bejelentkezés előző nap 20:00 óráig. 2 fő esetén tartom meg az órát.

A baba-mama pilates ajánlott már a szülés utáni időszakban, akár 6 héttel utána, ha az orvos jóváhagyta, hogy az újdonsült anyuka sportolhat. A kezdeti időszakban, ha a kisbaba még sokat alszik, akkor mózeskosárral is nyugodtan el lehet hozni és ha felébred, szopni, enni szeretne, akkor ott van az édesanya a közelben. A foglalkozáson maximum halk zene szól, de ez sem kötelező. A beszéd- és énekhang illetve a nagyobb gyerekek hangja lesz a legnagyobb zaj, ami a babákat éri.

Az óra családias hangulatban, folyamatos visszajelzésekkel zajlik. Én ugyanígy anyuka vagyok mint ti, az én 10 hónapos kislányom is velünk lesz. Pontosan tudom, milyen szülés után elkezdeni a mozgást és veled együttérzem, hogy hol feszül, szúr és fáj. Az órán hangsúlyt fektetünk a mobilizálásra, azaz a befeszült testtájak, ízületek kimozgatására, a gerincet mozgató izomcsoportok erősítésére, a szoptatás, gyermekágyi időszak kötött testhelyzeteit kompenzálandó ritmikus, áramlás jellegű egész testet érintő mozgásokra. A szülés után a hasizmok meggyengülnek, a kötőszövet szétnyílhat, így csak olyan gyakorlatokat végzünk, melyek mindenki számára alkalmasak a hasizmok regenerálására. Az anyukák egészségi és fittségi állapotát figyelembe véve a gyakorlatok nehezíthetőek és könnyethetőek is. Tehát a szülést követő 10. héten és a 10. hónapban is tudsz tornázni. A nehézséget inkább az fogja meghatározni, hogy a szülés előtt sportoltál-e illetve, hogy a szülést követően elkezdtél-e már visszaerősödni vagy most teszed meg az első lépést. A pilates nem elsősorban fogyasztó program, inkább közérzetjavító, tartásjavító, mélyizmokat erősítő mozgásprogram. Nem helyettesíti a kifejezetten szétnyílt hasizom regenerálásást célzó tanfolyamok elvégzését és csak kis mértékben tartalmaz gátizomtornát.

A babád lehet a súlyzód, lehet a játszótársad és csendes megfigyelő is. Semmi sem kötelező. A babák szeretik, ha anya kukucskál, a hajával megsimizi őket, ölből nézelődhet, vagy hintázhat anya kezében. Az anya számára kitalált erősítő, megmozgató feladatok legtöbbjébe a baba bevonható vagy pedig a gyakorlatok szünetét lehet arra használni, hogy a babával mondókázzunk, nevetgéljünk. Nincs akadálya annak, hogy óra közben szoptass vagy pelenkát cserélj és természetesen elsőbbséget élvez a babád hogy léte.

Az első alkalom ingyenes!

Tímea  vár szeretettel  péntekenként 10:30-tól

Babusgató babatorna

Játékos mozgás- és készségfejlesztő foglalkozás: 2 – 12 hónapos babáknak

A rendszeres torna erősíti a gyermek izomrendszerét, segíti a helyes mozgásfejlődést, fejleszti a mozgáskoordinációját, ezáltal támogatja a kognitív fejlődését is (például segít beindítani a beszédfejlődést) és nem utolsó sorban az emésztésének is jót tesz.

Játékos mozgás- és készségfejlesztő foglalkozás: 2 – 12 hónapos babáknak

A rendszeres torna erősíti a gyermek izomrendszerét, segíti a helyes mozgásfejlődést, fejleszti a mozgáskoordinációját, ezáltal támogatja a kognitív fejlődését is (például segít beindítani a beszédfejlődést) és nem utolsó sorban az emésztésének is jót tesz.

A gyakorlatok felépítése az elemi mozgásminták (az átfordulás, a kúszás, a mászás, az ülés és a járás) helyes sorrendjének kialakulására ösztönzik a gyermeket.

A hangsúly a helyes mozgássoron kívül a baba-mama személyes kapcsolaton van, így azalatt, amíg tornázunk, mondókázunk és énekelünk, megismeritek egymást, így te megtanulod a jelzéseit, könnyebben megérted őt és ő is hamarabb kommunikál majd veled – így fejlődik a szocializációs készsége is.

A torna során fokozatosan kap szerepet a tudatos testkép kialakítása, a testérzékelés, a térbeli tájékozódás fejlesztése, az egyensúlyészlelés és a finommotoros készségek javítása.

A foglalkozások 30 percesek, hiszen a babák idegrendszerét igyekszünk fokozatosan ingerelni és nem szeretnénk megterhelni őket.

A gyakorlatokat elsősorban eszköz nélkül, illetve kevés eszközzel (pléd, nagylabda, gumilabda, képek) végezzük.

A tornát differenciáltan, egyszerre tartom a 2-7 hónapos (tárgymanipulációs, átforduló, kúszó) és 8-12 hónapos (mászó, járni tanuló) babáknak.

 

Ildikó vár szeretettel  minden hétfőn 15 órakor!

Hatha jóga

A Hatha szóban a ’ha’ napot jelent, a ’tha’ pedig holdat, így célja, hogy kiegyensúlyozza a Nap és Hold jellegű (férfi-női, aktív-passzív, yin-yang) energiákat a szervezetben. A Hatha jóga a testi egészség fejlesztésének és megőrzésének tudománya. Főként az ászanákból (testgyakorlatok) alakult ki, de eszköztára túlmutat azok gyakorlásán. Testi és energetikai gyakorlatok segítségével készíti fel gyakorlóját a jóga magasabb szintjeire.

Az órán szerepet kapnak a nyújtó-, erősítő- és egyensúlygyakorlatok, de foglalkozunk légzőgyakorlatokkal és persze a relaxációval is.

Az órára szeretettel várok mindenkit csütörtök esténként 18:15-től kortól és nemtől függetlenül!