Jóga fajták

Gerincjóga

A gerincjóga egy modern mozgásforma, ami a jóga mozgásrendszerét használja arra, hogy a test izomzatát, ízületi- és idegrendszerét kiegyensúlyozza. A mai rohanó világunkban a testi problémák, gerincferdülés és egyéb testi deformitások, beszűkült ízületi mozgások szinte mindennapossá váltak. A lassú, tudatos mozdulatok segítenek a figyelmet befelé fordítani, megérteni a test működését. A nyújtó és erősítő jóga ászanák segítségével közelebb vinni a testet az egészséges állapotához. A tudatos légzés segíti lecsillapítani az állandó zakatoló elmét így segítve az idegrendszert egy nyugodtabb és kiegyensúlyozottabb állapotba.

Zsófi kedden és csütörtökön 16:30-kor vár szeretettel, Renáta szerdán 18:15-kor!

JógaMIX

JógaMIX órám jellemzői:  Dinamikus jóga alapú óra, ahol az áramlásé a főszerep.

A JógaMIX elnevezést én találtam ki, mert a saját stílusomra formálva jelennek meg benne a vinyasa flow, dinamikus jóga, hatha jóga, tibeti jóga, astanga, jin jóga elemek is. Mindenből egy kicsi, és pont ez adja az összhangot, a teljességet, és az egyediségét.

Mindezek segítségével érdekes, sokszínű, de semmiképpen sem átlagos órát kapunk.

Óráim összetettek, melyekben helyet kap a relaxáció, jógafilozófia is a testedzés mellett, klasszikus jóga funkcionálisabb keretben.

A dinamikus jóga áramló jellege, változatossága lehetőséged ad speciális, célzott témájú órákra is, mint pl.: alakformáló jóga, stresszoldó jóga, stb…

Linda hétfőn 16:30-kor és 18:10-kor vár szeretettel!

3D jóga

A 3D yoga óra úgy van felépítve mint mindegyik más csoportos óra, van bemelegítés, fő rész és nyújtás a végén. A gyakorlatokat a tér három síkjában, a test mindhárom oldalára végezzük, tehát elülső, oldalsó és hátsó mozgásláncokat használunk. Az óra során a Napüdvözletet kombináljuk különböző ászanákkal, fokozatosság elvét betartva, tehát a könnyebb gyakorlatoktól haladunk a nehezebbek felé, a dinamikustól a statikusig. Az órának van egy flow hangulata, tehát a gyakorlatok szoros láncban követik egymást, nincs megszakítás. A légzés folyamatos, a mozgáshoz igazított. A cél a gerinc átmozgatása, alsó végtag illetve a törzsizmok erősítése, egyensúlyi helyzetek gyakorlása, valamint nyújtó és lazító hatású gyakorlatok alkalmazása.

Eszter szeretettel vár szerdán 18:15-kor és pénteken  16:30-kor!

Spoiler title

A csakrák olyan energiaközpontok a testünkben, amelyek komolyan befolyásolják a szervezet minden szintű(fizikai, energetikai és mentális)működését. A fizikai testben minden csakrának megfelelő helyen egy-egy szimpatikus ideggóc és egy belső elválasztású mirigy található. A megfelelő sorrendben összeállított jógagyakorkatok finoman elkezdik ráhangolni a csakrákat a megfelelő frekvenciákra és ez által egy összehangoltabb, harmónikusabb működést hoznak létre a testben.Ha azt érzed, hogy szét vagy esve, nem vagy otthon a testedben, vagy már esetleg fizikai szintű problémáid vannak, netán problémáid vannak a hormonokkal(pl.adrenalin, kortizol,ösztrogén, progeszterol, inzulin, glukagon, stb.) akkor ez a dinamikus óra segítehet.
Az óra felépítése: • 15-20 perc ráhangolódás, bemelegítés
•55-60 perc dinamikus gyakorlás
•10-15 perc csakraharmonizáló relaxáció.

Jóga FANTASY

A jóga FANTASY a jógairányzatok tökéletes hibridje. Összegyúrtam benne valamennyi jógatípus legjavát. Fellelhetőek benne a hatha jóga tradicionális pózai, a power jóga kihívást jelentő kitartásai, a yin jóga gyengédsége és a jóga flow játékossága.

Az óráim ajánlottak kezdők, középhaladók és haladók számára is, mert minden póznál különböző alternatívákat mutatok. Várok szeretettel minden formásodni, fogyni, szálkásítani, gyógyulni, kikapcsolódni, feltöltődni vágyó hölgyet és minden férfit, akinek még problémái akadnak az egója félretételével!

Szilvi vár szeretettel  a hétfői napindító foglalkozásokon:  7:00 vagy 8:45

Szenior jóga

A kor előrehaladtával, a rendszeres mozgás hiányával és a helytelen táplálkozással kialakuló időskori problémák még nem adnak okot arra, hogy feladjuk. Van lehetőség még idősebb korban is, hogy az ember aktív maradjon a jóga segítségével!

A lassú mozdulatok növelik a test tudatot, ellazítják a feszült izmokat, tágítják a beszűkült ízületi mozgástartományokat. A tudatos lassú légzés csökkenti a vérnyomást, jó hatással van az emésztésre és az idegrendszerre!

Az órát a személyes igényeket is szem előtt tartva a résztvevőkre alakítjuk, hogy mindenki megtapasztalhassa a testi korlátait és azt lassan odafigyelve tudja változtatni, növelni. így elkerülve a sérülés veszélyeit.

Zsófi vár szeretettel kedden és csütörtökön 10:00-kor!

Baba-mama jóga

(kisbabás 6 hetestől – 10 hónapos korig)

Baba-mama jóga, ahol mindketten egyaránt fontosak vagytok: babamasszázs segíti a kötődés elmélyítését, míg a közös gyakorlás, utánzás az együttműködést. Babád idegrendszerért és mozgáskoordinációját fejlesztő játékos gyakorlatok (ölbeli játékok, hintáztatások, gördítések, mondókák) mellett, saját tested regenerálása és energetizálása (célzott erősítő, nyújtó és légző gyakorlatok, illetve gátizomtorna) is kellő teret kap.

A kisbabás korosztály behatárolásában leginkább a babák aktivitása a meghatározó. Ha már helyváltoztatásra is képes babád, akkor lehet, hogy kevésbé izgalmas számára a kisbabás bemelegítő masszázs :). Tapasztaljátok meg!

Hogyan épül fel a foglalkozás?

Az óra rövid ráhangolódással kezdődik, majd a bemelegítő babamasszázs, illetve a mama bemelegítése. Mindezt az „anyaidő” követi, közben a babák megpihennek, szemlélődnek, esetleg utánozzák mamájukat vagy bekapcsolódnak a gyakorlásba. Majd közös játékos gyakorlás következik, légző gyakorlat, gátizomtorna, végül relaxáció zárja az órát.

Mit érdemes még tudnod?

Kisbabás foglalkozásra már 6 hetes kortól hozhatod a babádat, azonban, ha császármetszéssel szültél javasolt inkább csak a 8-10. héttől bekapcsolódnod. (Orvosod tanácsát mindenképpen kérd ki előtte!) Az óra közben babádat igénye szerint megszoptathatod, tisztába teheted. Ha éppen aludni szeretne, hagyhatod pihenni, addig is élvezve a magadra fordított időt!

Mit hozz magaddal?

A babádnak kis plédet, textilpelust, esetleg kedvenc játékát, hogy otthonosabban érezze magát. Innivaló, mindkettőtöknek. Kényelmes ruházat a közös gyakorláshoz, valamint pulóver és zokni – hogy a relaxáció alatt se fázzál!

Kriszta vár szeretettel csütörtökön  10:30

Gyermekjóga

Miért jó a gyermekjóga?

Mert testi, lelki és szellemi „örömlét“ a gyermek mindennapjaiban:
– megerősödik izomzata, megismeri testét és annak működését;
– immunrendszere és idegrendszere is erősödik;
– megtanul csendben lenni, önmagára figyelni, ellazulni;
– megtanul helyesen, tudatosan lélegezni, ami segíti a betegségek megelőzésében is;
– érzelmi intelligenciája fejlődik: felismeri, megéli, kifejezi, kezeli érzelmeit, így félelmeit és szorongásait is;
– belső világához közelebb kerül, nő az önbizalma és a kitartása;
– koncentráltabbá, tudatosabbá válik;
– agyféltekéket harmonizáló gyakorlatok által könnyebben megküzd majd a tanulási nehézségekkel;
– megtapasztalhatja önmagát és megtanulhatja hogyan működjön jól párban és csapatban egyaránt.

Mi történik az ovijógán?

Az óvodások lételeme a mese, akárcsak a játék és a mozgás. Ezt alapul véve az ovis jóga egy drámajátékba bújtatott mozgásfejlesztés. Az ősi jóga gyakorlatokból kiindulva, állatok és növények bőrébe burkolódzva zajlik a játék, az oktató mutatja a gyakorlatokat, szövi a mese szálát, mondókákkal, dalokkal tarkítva, a gyerekek utánozzák, és aktív szereplőivé válnak a történetnek, miközben megélik, kiélik belső feszültségeiket is.

Mi történik az sulijógán?

Mese helyett egy adott témára (jeles napok, ünnepek, testi, lelki fejlődést segítő) épül fel az óra. Cél a gerinc egészségének megőrzése, a helytelen tartás és abból fakadó problémák javítása, a figyelem fejlesztése, a tudatosítás. Több figyelmet kap a feszültségoldás, relaxáció képessége, illetve a koncentrációs készség és egyensúlyérzék fejlesztése, hogy a gyermekek az iskola diktálta feszes tempóval és feladatokkal is könnyedén megbirkózzanak.

Mindkét korosztály foglalkozásainak felépítése egy megszokott rendben zajlik: elhelyezkedés, köszöntés, bemelegítés, nyújtó, hajlító gyakorlatok, sorozatok, helyes testtartást elősegítő gyakorlatok, állatutánzó nagymozgások, végtagszétválasztó, keresztező gyakorlatok, idegrendszer érését elősegítő gyakorlatok, gurulások, forgások, ugrások, relaxáció, légzőgyakorlatok, koncentráció-, figyelem összpontosító gyakorlatok, nagymozgásos játékok, érzelmi intelligenciát fejlesztő játékok, befejezés.
A foglalkozások Csíki Mariann, óvodapedagógus, gyermekjóga oktató, a Gyermekeink Mozgásáért Egyesület elnöke módszerén alapszanak.
Kriszta várja szeretettel péntekenként a 4-6 éves korú ovisokat  16 órától, a 7-10 éves korú sulisokat  17 órától a Síva terembe! Az első alkalom ingyenes!

Aviva torna

Mit jelent az AVIVA- torna?
Röviden összefoglalva: a nők segítése.

Az AVIVA-torna lényege:
A speciális gyakorlatok hatására a fokozott vérkeringés több hormont, oxigént visz a szervekbe. Ennek eredményeként indul meg a gyógyulási folyamat, a hormonális egyensúly helyreállása.

A módszer célja:
a mestruáció késésének megakadályozása,
rendszeres havi ciklus elérése,
fájdalmak, görcsök megszüntetése,
fogamzáskészség növelése,
a kismamák szervezetének egyensúlyban tartása
a változókor tünetmentes megélése

 Az alábbi problémák esetén különösen javasolt:
mestruációs zavaroknál (túl hosszú vagy túl rövid, túl sok vérzés, görcsök esetén)
fogamzóképesség növelésére
cisztáknál,miómáknál                                                                                                                                                                                                pajzsmirigy problémák esetén
klimax és inkontinencia tüneteinek fennállásánál
oszteoporózisnál és hormonális súlytöbbletnél
kismamáknak: terhestorna, szülés utáni regeneráló torna

Az egészséget, a hormonok helyes működését támogató egyszerű és rövidített gyakorlatok betanulása, ovulációt elősegítő gyakorlatok, a hormonális egyensúly megtartását elősegítő gyakorlatsorok.
Javasolt várandósoknak vagy szülés után állóknak, inkontinencia megelőzésére és kezelésére, illetve változó kori tünetek enyhítésére is.

Szülés utáni regeneráló torna

A babavárás 9 hónapja alatt a női test nagy változáson megy keresztül. A csont- és izomrendszer, a különböző tartószalagok a nagy súlygyarapodás miatt meggyengülnek. Kifejezetten nagy terhelés nehezedik a gátizmokra, a medenceizmokra, a has- és hátizmokra. Egyes izmok megnyúlnak, egyes izmok megrövidülnek.

A szülés alatt a test izomzata további terhelésnek van kitéve (gát igénybevétele, császármetszés).

Mikor a baba megérkezik, a vele való teendők (emelgetés, hordozgatás, szoptatás) tovább gyengítik az anyai szervezet izomzatát.

Feltétlenül szüksége van a mamának teste regenerálására, hogy megszünjenek esetleges problémái (előre esett has, gátizomgyengeség-inkontinencia, hüvelyi renyheség, hátfájás). Ezek a problémák később is felléphetnek, ha a szülés után nem került sor az izmok erősítésére.

A szülés utáni torna a gátizomzat mélyizmainak, a medence, a törzs izomzatának (has-hát) célzott megerősítésére irányul elsősorban. Az óra magába foglalja az AVIVA-torna szülés utáni speciális gyakorlatait is.

A tornát a szülés utáni 6 hetes orvosi kontroll után lehet elkezdeni, ha minden rendben van, és a baba 1 éves koráig ajánlott végezni.

Marcsi vár szeretettel  szerdán 16:00 vagy 17:00-kor és pénteken 18:15-kor !

Kapcsolat: Galai Marcsi +36 70 705 3304 | vitalistornak@gmail.com | www.vitalistornak.hu

Várandós torna

A várandós tornáról röviden: miért jó NEKEM és a BABÁMNAK?
A S4Life torna kismamáknak nem csak enyhíti a fájdalmakat, hanem segít felkészülni az áldott állapotra, a szülésre, illetve a szülés utáni gyors regenerálódásra. A mozgás jótékony hatása a kismamán (csökkenti a császármetszés esélyét) és a magzaton is kimutatható, hiszen a testmozgás javítja oxigénellátását.
Tanulmányok igazolják, hogy a mérsékelt intenzitású és terjedelmű torna sok előnnyel jár a várandós anyuka és a baba számára is. A rendszeres fizikai aktivitást végző állapotos hölgyek körében kevesebb a terhesség alatt jelentkező magas vérnyomás és cukorbetegség. Kevésbé alakulnak ki visszértágulatok és mozgásszervi panaszok (pl. hátfájdalmak), pszichés állapot stabilizálódik.

Mikor kezdhetem el?
A várandós torna betöltött 12. hetes kortól kezdhető el – orvosi engedéllyel – és végezhető egészen a szülésig.

Mivel készüljek a várandós torna órára?
A várandós torna órához csak kényelmes pamut ruhára, jó sport melltartóra, orvosi engedélyre, folyadékra és a bejelentkezés alapján megküldött kérdőív kitöltésére van szükség.

Mi történik a várandós tornán?
Elsősorban mozgást, aktivitást viszünk a hétköznapokba, persze az állapotunknak megfelelő keretek között. Keringés fokozással kezdjük az órát, majd tonizáljuk az izmokat, lazítunk, feltöltődünk, enyhítjük a terhesség okozta derék és hátfájdalmakat. Találkozunk más kismamákkal, akikkel megoszthatjuk tapasztalatainkat, tippjeinket és tanulhatunk egymástól. A tornát zokniban végezzük.

Noémi által vezetett 60 perces foglalkozások hétfőn és pénteken 17:00  Ganésa terem