Yin-yang jóga Ágival

Mátyási Ági vagyok. 

A sport egészen kiskoromtól kezdve része volt a mindennapjaimnak, így amikor 2012-ben elmentem az első vinyasa flow típusú jógaórára, először a fizikai kihívás, a pózok újdonsága és a mozgásforma dinamizmusa ragadott magával. Majd ahogy haladtam előre a gyakorlásban, megismertem a jóga igazi természetét; három szinten kell dolgoznunk, fizikai, lelki és mentális síkon. A jóga alapjában változtatta meg az életemet, megváltozott a dolgok fontossági sorrendje és rájöttem, hogy a napjainkban oly fontosnak tartott anyagi világ jóléte, a tárgyak nem vezethetnek el a boldogsághoz és igazi önvalónk megismeréséhez. Megtanultam, hogyan legyek tudatos a testemmel, hogyan dolgozzon a legkisebb izom is egy ászana során, hogyan nyújthatom át az egész testem akár a kisujjam lenyomásával is. Fontosnak tartom, hogy a fizikai jógagyakorlás mellett megmutassam az óráimon az elme lecsendesítésének módját és rávezessem a jógázókat a meditáció útjára, hogy minden tanítványomra egyénenként is figyelmet fordítsak az óráim során, és az ászanák felvételét folyamatos igazítással vezessem. Szeretnék minél több embernek segíteni abban, hogy kilépjen a komfortzónájából a jógaórán és ezáltal felfedezze lényének rejtett mélységeit.

RYT 200 és 300 órás jógaoktatói képesítésemet 2015-ben szereztem meg, mint hatha és női jóga oktató.
Ezután kis csoportokat oktattam, majd 2016-ban Ausztriában dolgoztam jógaoktatóként és masszőrként. 2017-ben tértem vissza Magyarországra, ahol folytattam a jógaoktatást, jelenleg gerincjóga és dinamikus órákat tartok. Hetente legalább négy alkalommal gyakorolok, most az astanga, vinyasa és yin irányzatok állnak a legközelebb hozzám. Szeretettel várlak az óráimon!

Ha egy igazán kemény órára vágysz!

 

A yin jóga a Nyugaton ismertebb dinamikus jógával szemben ősi kínai gyökerekhez nyúl vissza és a női, passzív, befogadó minőséget képviseli. A yin gyakorlás során különböző meridiánokat stimulálunk, az óra témájától függően. Megtanít befelé figyelni, elmerülni a mozdulatlanságban, megfigyelni a belső csendességünket. A yin jógaórán az ászanákat hosszú ideig tartjuk ki, 3-5, akár 10 percig. A pózokat erőlködés nélkül, a passzív energiákkal hozzuk létre, ezáltal a szöveteket a legmélyebb szinten gyógyítjuk, juttatjuk el hozzájuk a friss energiát.

A yin jógát bárki végezheti, aki szeretne jobban elmélyülni a jóga passzív gyakorlásában és nagyobb hangsúlyt szeretne fektetni az izmok nyújtására.

A yin-yang jógán az óra első fele dinamikus, aktív gyakorlás, majd a második felében passzív, nyugtató, befelé figyelő ászanák következnek. A dinamikus gyakorlás során termelt hőt és energiát a passzív ászanák segítségével eljuttatjuk a sejtek legmélyéig.

Ahogy az univerzum egyensúlya a yin-yang energiákból áll, testünk és egész lényünk is hasonlóan működik; ha valamelyik téren többlet, vagy hiány keletkezik, ott az egyensúly felborul és fizikai, lelki problémákat okozhat. Ezen egyensúlytalanságok oldására alkalmas a yin jóga; helyreállítjuk az egyensúlyt és megtanulunk figyelni testünk jelzéseire.

Ági vár szeretettel csütörtök 18:15-kor!

 

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.